måndag 7 juni 2010

Ur trädgårdens skafferi

Klippte gräset i går och hittade denna roliga lilla svampen i trädgården. Den såg lite halvläcker ut så jag plockade med den och stekte den med peppar och vitlök i lite smör. Jag tog med den i dagens lunchlåda och efter att ha förtärt den, den smakade väl lite si så där, kom jag på att jag glömde ju totalt att kolla upp om den var ätbar överhuvudtaget men jag tror att det har gått bra därför att níl mé an beagán aisteach ar a laghad.
Meastar go bhfuil na hinchinne a bheith ag feidhmiú mar a bhí sé i gcónaí thú agus anois tá siad ag fanacht amháin do Dé hAoine atá le teacht, go's nuair a thosaíonn sé, an tromchúis ard. Anois, ar aon cheann gcúrsa mo fhoireann ab fhearr sa chomórtas, ach amháin i Sasana, agus an Nua-Shéalainn, ar ndóigh, ach beidh sé diabhal spraoi ar aon chaoi....ÖÖÖJJJ...Hubba Bubba!

Nej, nu tror jag att jag går och lägger mig en sväng...



2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är inte det minsta konstigt.
Hjärnan anses fungera som det alltid varit och nu är du bara väntar på fredag framöver, det är när han börjar, den höga allvar. Nu, på någon kurs min favorit lag i tävlingen, förutom i England och Nya Zeeland, naturligtvis, men det kommer att bli jävligt kul ändå

/Blondie

marius sa...

Ho ho. Plenklipping kan gi gode gevinster. Sov søtt!