fredag 18 juni 2010

Några korta...

Knappt hade sökmotorerna uppdaterats efter mitt inlägg där jag ondgör mig på underhållsvärdet så långt i VM så visar Argentina upp allt man kan förvänta sig av en VM-match...riktigt, riktigt bra spel av Messi & co. och en gnutta feeling infann sig i TV-soffan.

- - - - - - - - -

Rättvisa skipas trots allt; Frankrike fick stryk av Mexico och är förhoppningsvis ute ur VM. Yorath, Robbie Keane och hela Irlands befolkning myser...

- - - - - - - - -

30-års kalas förra helgen och 40-års kalas i morgon, det finns säkert någon hokus-pokus-teori som säger att då vankas det 50-års kalas nästa helg, men dit har jag inte fått någon inbjudan än...

- - - - - - - - -

Sådana som mig kallas ofta för fotbollsidioter. En fotbollsidiot för mig är dock en sådan som inte förstår offsideregeln, som inte har fattat att Ulf Ottosson är tidernas bästa svenska fotbollspelare eller som inte kan se tjusningen i en underhållande 0-0 match.

- - - - - - - - -

Varför träffar det alltid extra hårt när ens partner använder hela ens namn, gärna med extra betoning på både för och efternamn under en diskussion, eller ett gräl för den sakens skull; "Men du, Terry Yorath, nu får du väl ändå ge dig..."

- - - - - - - - -

Ett gammalt Leicesterproffs gör ingen expertkommentator. Ponus Kåmark pratar väldigt mycket under matcherna, men han säger absolut ingenting.

Inga kommentarer: