onsdag 16 juni 2010

Feeling...

...får jag så det räcker av bilden här bredvid. Svt-text sidan 345 har blivit lite av en följetong på denna bloggen och det är inga konstigt med det nu när Degerfors på allvar har fått upp ångan och går som tåget i superettan. 2-1 borta mot Jönköping i dag efter underläge i halvtid.
Tvåa nu.
Efter elva spelade.
Grymt värre.
Fotbollsfeeling har jag däremot inte fått av fotbolls-VM än, vad det kommer sig av försöker jag komma underfund med, men jag misstänker att matcherna rätt och slätt har varit för tråkiga så långt...hepp? Yorath som alltid har bedyrat att det finns inga tråkiga fotbollsmatcher, bara bra eller mindre bra, tråkas av ett VM? Ja, faktiskt; hafsigt spel, fruktansvärt dåliga skott samt en och annan målvaktstavla  är vad som kännetecknar turneringen så långt. Men detta kan man visst, om jag har förstått det hela rätt, skylla på bollen som används i Syd-Afrika. Förr i tiden så het det att bollen är rund och att allt kan hända, nu har de tydligen tagit fram en boll som är rundare än någonsin så då borde man väl kunna förvänta sig att ännu mer skall kunna hända, men icke. Inte så här långt i alla fall.
Den uteblivna feelingen kan kanske komma av att jag missade Englands öppningsmatch i lördags, men det var det på en annan sida värt då anledningen till detta var att jag,  just i det ögonblick Green sjabblade in USAs kvitteringsboll, befann mig på ett förbannat roligt 30-års kalas långt ut i de djupa skogarna någonstans.
Roligt även att Schweiz dängde Spanien i dag och inte minst att Nya Zeeland hängde en kvittering på övertid mot Slovakien i måndags, riktigt kul för NZ och väldigt kul for Sparks, som meddelade mig via SMS redan vid avspark att han satt hemma och grät, undrar vilket tillstånd han befann sig i när slutsignalen gick. Måndagens sista mess från honom kan kanske ge en liten fingervisning:

"FUCKING amazing!
FUCKING amazing!
FUCKING amazing!
FUCKING amazing!
FUCKING amazing!"

Inga kommentarer: