fredag 11 juni 2010

Nu smäller det igång...

11 juni, skolavslutning för tjejmaffian och kickoff i fotbolls-VM. Årets näst största idrottshändelse, näst efter superettan (kolla svt-text sidan 345 = DIF ligger för närvarande 2:a!?),  sparkar i gång och alla pratar om vilka fantastiska lag och spelare vi får se under fyra veckors tid.  Yorath är dock mer upptagen av vilka lag vi inte får se, det finns ju faktiskt ett antal landslag som hade gjort årets VM ännu mer intressant:
Norge, Sverige, Irland och Skottland är alla lag som kommer att saknas hårt i TV-soffan hemma hos mig, men i brist på dessa ligger mina sympatier först och främst (som vanligt) hos England och därefter håller jag stenhårt på Nya Zeeland, Yorath har alltid haft sansen för underdogs och The All Blacks (eller The All Whites, beroende på vilket matchställ som används för dagen) är onekligen en sådan, samt att jag ju absolut vill vara solidarisk med Sparks under hans första VM sedan fadesen -82.

I alla fall har jag tre (3) önskan så här under VMs första dag:
1: Att Frankrike får stryk
2: Att Frankrike får stryk
3: Att Frankrike får stryk

1 kommentar:

Gurra sa...

måste ha vart grym stämning på Valla igår