torsdag 29 juli 2010

Maski Hallonen vittu helvetti...

Efter en skön vecka på väst-kusten, eller vi-är-norrmänn-och-vi-äger-och-spenderar-mest-kusten, där tjejmaffian fiskade krabbor, M solade och Yorath läste Ingvar Ambjørnsens Opp Oridongo och Colin Batemans The Day of the Jack Russell, var det skönt att komma hem och ta tag i sådant som behövs ta tag i på hemmaplan. Först på agendan stod för min del att kolla om det möjligen hade kommit några hallon medan vi var borta, ett uppdrag jag utan att tveka tog på mig till trots för att bärplockning inte precis tillhör min favoritsyssla. Så mycket kan ju inte hända i en hallonhäck på en vecka.
Hallå eller!
Satan i (Häger)gatan vad rött det i det hörnet av trädgården, även Lars Ohly skulle med säkerhet tycka att det var onödigt med så mycket rött på ett och samma ställe, men sagt var sagt, nu är det plockat (åtminstone några bråkdelar) och jag kan inte vara annat än nöjd med den insatsen.

Inga kommentarer: